Michal Bauer – Unikající:
Rozdělením obrazů do jednotlivých kategorií jsem se pokusil stránky zpřehlednit, ulehčit orientaci – ve skutečnosti se různě překrývají, jedna řada plynule přechází v druhou. Ostatně i jednotlivé obrazy nedělám chronologicky, tak jak jsou tady na stránce seřazeny, ale různě „chaoticky“ hledám a domýšlím další možnosti – práce na jednom obrazu inspiruje další, zdánlivě nesouvisející.
Na těchto stránkách je aktuálně 592 obrazů (z toho 278 ve sbírkách – v soukromých sbírkách jsou ještě obrazy z raného období, které jsem zatím na stránky nezařadil, a chybí také několik starších, velmi špatně vyfocených), práce na papíře (147), Fragmenty (55), skici, detaily, výstavy, fotky, celkem více než 1350 náhledů.
Z textu Aleše Svobody k výstavě V křehkosti: ...můžeme sledovat propracovanou škálu autorových myšlenkových pozic. Především je to vertikalitou obnovovaný status aktivní bytosti, vzpřímenost činné linie. Nejminimalističtější obraz Unikající (2017), chvějivá horizontála, světelný záblesk vystupující vzhůru, má svého souputníka ve formálně komplikovanějším obraze Pronikající (2018), kde opět výjimečný červený paprsek prosekává spíše indiferentní a uniformní pole ostatních vertikál...
Unikající, 2017, 195 × 100 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021.)
Detail, Život, 2019, 140 × 75 cm, plátno,
neprodejné.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Red Line, 2022.)
Unikající – modrá, 2019, 60 × 40 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021.)
Unikající – krásná, 2017, 60 × 40 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021.)
Unikající, 2017, 60 × 40 cm, plátno, soukromá sbírka.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021, katalog Michal Bauer – Red Line, 2022.)
Unikající – temná, 2017, 60 × 40 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer: Černá a bílá, 2019, katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021.)
Detail, Unikající – temná, 2017, 60 × 40 cm, plátno.
Aleš Svoboda: Osobně mne mimořádně zaujal obraz Okamžiky (2017). Ve "skrápění" deště svislých linií se uplatňuje jedna z možných syntéz vertikality a šíření. Jakoby zde pokračovalo téma Vertikálního pole, ovšem v ještě dynamičtější, živější a organičtější pododně ustavičného obnovování, přerůstání a spontánní organizace nepřehledné, ale vnitřně nutné jednoty. (Z textu k výstavě V křehkosti v galerii AMB v Hradci Králové.)
Okamžiky, 2017, 195 × 105 cm, plátno.
(Publikováno: minikatalog V křehkosti, Galerie AMB, 2018.)
Ke každému novému obrazu se snažím přistupovat otevřeně, neuzavírat se třeba i něčemu náhodnému. Tady se z plánovaného unikajícího stalo spíše „padající". To ale není důležité, pro mě je nejdůležitější, že je to výtvarně silný obraz.
Detail, Okamžiky, 2017, 195 × 105 cm, plátno.
Okamžiky, 2019, 160 × 90 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer – Red Line, 2022.)
Jednotlivé korálky kopečků se zmenšují,
červená růžovou mizí v bílé...
Okamžiky, 2019, 95 × 65 cm, plátno.
Detail, Okamžiky, 2019, 95 × 62 cm, plátno.
Unikající, 2017, 65 × 45 cm, plátno.
Unikající, 2018, 90 × 45 cm, plátno.
(Publikováno: katalog Michal Bauer: Černá a bílá, 2019, katalog Michal Bauer – Obraz, Topičův salon, 2021.)
Unikající, 2017, papír 297 × 210 mm, akvarelová tužka.
(P-098)
Unikající, 2017, papír 297 × 210 mm, akvarelová tužka.
(P-097)
Unikaící, 2017, papír 297 × 210 mm, tistařská barva.
(P-099)
Unikaící, 2017, papír 297 × 210 mm, tistařská barva.
(P-100)
Unikající, 2017, papír 297 × 210 mm, tiskařská barva a akvarelová tužka.
(P-083)
2022, papír 297 × 123 mm, tistařská
barva a pastelka.
(P-197)
2022, papír 297 × 161 mm, tiskařská
barva a akvarelová tužka.
(P-196)
2022, papír 297 × 189 mm, tistařská
barva a barevná tužka.
(P-195)
Unikaící, 2017, papír 297 × 210 mm, tistařská barva.
(P-103)
Unikající, 2017, papír 287 × 191 mm, tiskařská barva a akvarelová tužka.
(P-101)
Unikající, 2017, papír 297 × 210 mm, tiskařská barva a akvarelová tužka.
(P-102)