Michal Bauer – Technika:

 

 

 

Nejčastější otázka zní – jak to děláš? Nepoužívám žádná síta, žádné „strojky“. Každý kopeček je udělaný zvlášť, každá ploška ručně namalovaná bez použití pásek a šablon, každý bod je dotekem špachtlí (např. na obraze Zvláštní místo, 2002, 140 x 140 cm, je jich asi 140 tisíc). Čistá ruční práce za použití těch nejjednodušších tradičních nástrojů. Pro mě osobně je způsob přístupu k práci důležitý, ale propracovaná technika není cílem, ale prostředkem...

 

Foto: 2018.

detail

Nanášení struktury, 2010.

detail

Nanášení struktury, 2010.

detail

Před praktickou realizaci každého obrazu začínám sestavením rámu a napnutím plátna.

U většiny obrazů předchází samotnému nanášení struktury rozkreslování motivu.

Obrázek vlevo – struktura vzniká postupně, po každém dnu vznikají náhodné kompozice...

detail

Postupné nanášení struktury – nejen u velkých formátů docela náročná činnost.

 

Jedno je jisté, každý obraz je poctivě udělaný nezaměnitelný originál. To je pro mě v dnešní době balastu polopravd a mediálních triků důležité. Někdy s úžasem sleduju, co jsou někteří umělci schopní vyprodukovat během stejné doby, co se matlám s jedním obrazem. Ale jediné, co má smysl, je držet se toho svého, spoustu let často kostrbatě a těžce hledaného, neopsaného...

detail

Nanášení struktury. Krátké i dlouhé "čáry" dělám štětcem. Jen na okrajích si mohu sednout, jinak nezbývá, než se předklánět.

detail

Natírání šepsem (zvláště u hodně minimalistických obrazů někdy i 7-8 vrstev) je časově hodně náročné. Navíc každou druhou vrstvu je potřeba přesmirkovat. Následuje horní akrylová vrstva...

detail

"Hladká" barevná vrstva, většinou je to akrylová barva.

detail

Malování koleček na obraze Velký řád a malá náhoda...

detail

Závěrečná vrstva, nanášení olejové barvy.

detail

Závěrečná vrstva, nanášení olejové barvy.

 

 

 

Zpět na titulní stránku  www.michalbauer.cz

detail