Michal Bauer – Technika:

 

 

 

 

Praktickou realizaci každého obrazu začínám sestavením rámu a napnutím plátna. U většiny obrazů předchází samotnému nanášení struktury rozkreslování motivu.

Obrázek vlevo – struktura vzniká postupně, po každém dnu vznikají náhodné kompozice...

detail

Struktura – nejčastější otázka zní – jak to děláš? Nepoužívám žádná síta, žádné „strojky“. Každý kopeček je udělaný zvlášť, každá ploška ručně namalovaná bez použití pásek a šablon, každý bod je dotekem špachtlí (např. na obraze Zvláštní místo, 2002, 140 x 140 cm, je jich asi 140 tisíc). Čistá ruční práce za použití těch nejjednodušších tradičních nástrojů. Pro mě osobně je způsob přístupu k práci důležitý, ale propracovaná technika není cílem…

detail

Detail nanášení struktury.

detail

Postupné nanášení struktury – nejen u velkých formátů docela náročná činnost.

detail

Postupné nanášení struktury.

detail

Nanášení struktury. Po zaschnutí následuje několik vrstev šepsu a akrylu.

detail

Natírání šepsem (zvláště u hodně minimalistických obrazů běžně i 7-8 vrstev) je časově hodně náročné. Navíc každou druhou vrstvu je potřeba přesmirkovat. Následuje horní (minimálně 2x) "celoplošná" akrylová vrstva...

detail

"Hladká" barevná vrstva, většinou je to akrylová barva.

detail

Malování koleček na obraze Velký řád a malá náhoda...

detail

Závěrečná vrstva, nanášení olejové barvy.

detail

Závěrečná vrstva, nanášení olejové barvy.

 

Zpět na titulní stránku  www.michalbauer.cz

detail